Tuesday, April 26, 2011

Dunia kita :CARA TERKINI MENYULUDUP DADAH KE PENJARA

Penjenayah Semakin Pandai

Apa yang anda lihat dibawah ialah teknik genisu terbaru yang digunakan 3 orang banduan di Cape May County Correctional Center untuk menyeludup dadah terlarang. Kalau anda perhatikan betul-betul terdapat tompokan kuning pada lukisan dibawah. Itu bukan watercolour ataupun krayon. Ianya sebenarnya adalah Suboxone, sejenis dadah yang digunakan bagi merawat penagih dadah jenius candu.

Cecair Suboxone disapukan keatas lukisan yang kononnnya diwarnakan oleh anak 3 orang suspek. Siap ada To Daddy lagi begi mengaburi mata pegawai penjara. Namun taktik ini akhirnya berjaya ditumpaskan setelah seorang lagi banduan didalam penjara menjadi mat repot (snitch) dan memberitahu warden tentang teknik menyeludup ini

Kini 3 orang banduan yang bertanggungjawab keatas cubaan menyeludup yang genius ini akan berdepan dengan penambahan masa meringkuk didalam penjara. Apa yang harus dikatakan ini adalah teknik menyeludup yang cukup genius. Siapa sangka dalam surat yang leper pun boleh disorokkan dadah. For those wondering kertas yang disapukan Suboxone ini akan direndam dahulu. Cecair larutan Suboxone kemudian boleh digunakan bagi mengubat ketagihan. As to why Suboxone is smuggled not ACTUAL drug? Maybe kerana dadah untuk "mengubat ketagihan" lebih mudah didapati dan disalahgunakan dari dadah sebenar.


No comments:

Post a Comment